20 august, 2009

Back in business

Da var jeg tilbake i godbyen Stavanger, og klar for et nytt høstsemester. Veldig spent på å se hva det bringer, kommer til å skrive litt mer om det senere.



Til ære for mine lesere, tenkte jeg at jeg skulle poste et bilde av et skilt
For dere som er lokalkjent, står dette skiltet der du kjører inn fra Randaberg sentrum, og ut på hovedveien E39 mellom Rennesøy (retning Bergen) og Stavanger.

Det står riktignok i Stavanger kommune, men jeg tror nok at siddisene har misforstått likevel:
Sentrum er andre veien!

Hvis du tok an: La meg få en karakter på hvor godt vitsen slo an ;)
Hvis du ikke tok an: skriv en kommentar og be om forklaring ;)

For deg som absolutt ikke tok det: Det bør taes med en viss porsjon humor ;)

Ellers har jeg fått beskjed av noen om at jeg bør bli mindre patriotisk, så vi får se om jeg klarer å leve et nytt og bedre liv!

Ha en flott dag!

3 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Jeg støtter opp om den å bli mindre patriotisk, for overpatriotiske bergensere er noe av det verste som finnes (bortsett fra overentusiastiske Brann-, Man.U- og Liverpool-fans, selvsagt).

Marit sa...

Liker at du karakteriserer mindre patriotisme som et bedre liv...;)

Andreas Bakkebø sa...

Tro det eller ei, så står faktisk skiltet riktig vei, men det står i feil kommune, faktisk i feil fylke! For alle i Stavanger vet jo hvor sentrum, eller verdens navle om du vil kalle det det, er, og i hvilken retning det er. For alle i Bergen kommune er jo helt lost. De tror de vet hvor sentrum er, men det de egentlig gjør er å springe rundt mellom 7 fjell i regnvær og finner aldri det de vil ha. Verdens navle ligger på 59 grader nord, og det er virkelig her det skjer!