17 oktober, 2009

Dagens gode grunn for å bruke 1 år av livet ditt på å lære gresk

Her har du en utrolig god grunn for å bruke et år av livet ditt på å lære gresk:


Det er første gang som jeg kan huske at de skriver gresk på melkekartongen, til og med med aksenttegn. Derfor er det vikitg å lære gresk, sånn at du kan lese det ene ordet de skriver på gresk med ca 10 års mellomrom ;) Da er jo ett år med hardt arbeid absolutt verd det ;)

Gleder meg bare til de kommer med hebraiske tegn på melkekartongen, sånn at det ikke er waste of time det heller ;)

Som du da sikkert klarer å gjette, holder jeg på med en eksegese(tekstgjennomgang) av Sal 8,3-5, der jeg bruker hebraisk for å skjønne hva som står der. Kjenner at jeg er så utrolig motivert :P

(Hvis du trenger en litt mer seriøs grunn, se her)

Ingen kommentarer: