28 november, 2009

Kultur

God morgen!
En kjapp betraktning på en lørdag morgen:
Har lest til eksamen nå de siste ukene, og lest mye om kulturen som Jesus og Paulus levde i, og er rett og slett blir overrasket (positivt) over hvor godt de to kommuniserte evangeliet til den kulturen de var i. De klarte å bruke mye av det folk kjente til fra før av, på å gjøre evangeliet forstått. I tillegg så kom de med nytt innhold til mye av det kulturen stod for.

Dagens utfordring: Hvordan skal vi få det til i vår kultur i Norge idag?

1 kommentar:

Småen sa...

Jeg hørte om en pastor som hadde snakket med en businessmann der han hadde forkynt evangeliet gjennom å forklare Guds rike som en familiebedrift. Han sa noe som at Far styrer bedriften sammen med Sønnen og leder hver enkelt gjennom direkte kontakt, Den Hellige Ånd. I bedriften er det veldig gode pensjons ordninger, osv med alle godene vi har som Guds barn. Genialt?

Jeg skulle ønske jeg kom på sånne ting i farten, men det er ofte lenge etterpå at jeg kommer på hva jeg skulle sagt..