16 august, 2007

Stud Stavanger

Da var jeg blitt student i Stavanger, og selv om jeg bare har vært et par dager, har vi allerede fått merke studenttilværelsen. Med over 100 sider som skal leses første uke på misjonshøgskolen, begynner vi rett på. Jeg har kommet i en veldig grei klasse, med ca 25 folk som skal ta KRL årsstudium (eller første år på bachelor i teologi). Mange er misjonærbarn og mange skal bli misjonærer. Det høres bra ut. Nå har vi lært om hvordan bibelen ble samlet, og de forskjellige sjangrene som GT er skrevet i. Det ble et par timer på lesesalen, men jeg er godt i rute. Jeg har kun 10 timer med forelesninger i uken, men mye ekstralesing. Får også 3 uker ekstra fri innimellom, så det er digg

Hybelen begynner også å komme på plass. En del som måtte fikses, og mye som må ryddes på plass, men nå ser jeg enden på det. Det har visst vært store problemer med å få et sted å bo for studentene i Stavanger, så jeg har vært heldig.

Nå er det bare å få litt erfaring på ca hvor mange skiver en bør ha med på skolen, og hvor mye middag en bør lage for å være mett en stund. Driver også å forsker på den beste måten å ta oppvasken på, ikke helt fornøyd enda, men det kommer

Var også en tur i imi-kirken på søndag kveld på gudstjeneste. DEt virket bra, så får håpe at jeg finner meg til rette der. Utfordringer med så mye nytt, men ikke verre enn at en klarer det på en eller annen måte..

Ellers kan det sies at det blåser og regner mye her nede.

Legger ved en utrolig flott sang av yndlingsbandet mitt, delirious?
Denne teksten er mektig:
Take off my shoes - Delirious, fra Mission Bell:

I’ll take off my shoes, I’m coming in,
Untie this rope, I’m staying with him,
Love of my life, I’ll live and die,
Just for the moments for my king and I.

Why did you call, why did you wait,
For someone so guilty, someone so fake.
There are no words for my beautiful song,
Now I’m in the arms of my beautiful one.

Hold me, blow all the pride from my bones,
With your fire.
Hold me, breathe on this heart made of stone,
Keep it pure.
Hold me, saviour of heaven and earth,
King forever.
Hold me, love of my life lead me on,
Through the fire, lead me on...

I’ll take off this crown and fall at your feet,
The secret of joy are the moments we meet.
How could a man with all of your fame,
Pull me from darkness and call me by name.

So hold me today, as I carry your cross,
Into the desert to find who is lost.
Look at my hands, they’re still full of faith,
God keep them clean till we finish the race.

Hva tenker du?

1 kommentar:

Ingar T. Hauge sa...

Velkommen etter til studenttilværelsen. Spør om det skulle være noe.