28 mars, 2009

Gud er trofast!

Fikk høre i går at det var en som ivrig leste bloggen min, så da må vi poste et nytt innlegg ;)

Idag så jeg DVD-en til Delirious som heter "Now is the time", der Michael Smith leser fra Esekiel 37,1-10:
Herrens hånd kom over meg, og i ånden førte han meg ut og satte meg ned i en dal som var full av ben. 2 Han førte meg rundt omkring dem. Og se, det lå en stor mengde ben utover dalen, og de var helt tørre. 3 Så sa han til meg: «Menneske, kan disse ben bli levende igjen?» Jeg svarte: «Herre Gud, det vet bare du.» 4 Da sa han til meg: «Tal profetisk over disse ben og si til dem: Dere tørre ben, hør Herrens ord! 5 Så sier Herren Gud til disse ben: Se, jeg lar det komme livsånde i dere, så dere blir levende. 6 Jeg lar det komme sener og kjøtt på dere og dekker dere med hud. Så gir jeg dere livsånde, og dere blir levende. Da skal dere sanne at jeg er Herren.»
7 Jeg talte profetisk som jeg hadde fått påbud om. Og mens jeg talte, tok det til å buldre og skjelve. Bena la seg inntil hverandre, ben ved ben. 8 Og mens jeg så på, kom det sener og kjøtt på dem, og de ble dekket med hud. Men livsånde var det ikke i dem. 9 Da sa han til meg: «Tal profetisk til livsånden! Menneske, tal til den og si: Så sier Herren Gud: Livsånde, kom fra de fire verdenshjørner og blås på disse drepte menn, så de blir levende.» 10 Jeg talte profetisk, som han bød meg. Da kom det livsånde i dem, så de ble levende; de reiste seg opp og ble stående. Det var en veldig hær.

I tillegg så jeg sangen "Mighty to save" fra Hillsong", der de synger i refrenget:
Saviour, He can move the mountains,
My God is mighty to save,
He is mighty to save
Forever, author of salvation,
He rose and conquered the grave
Jesus conquered the grave

For min del ble det en god påminnelse om at selv om jeg ikke alltid ser lyset i tunnellen, så gjør Gud det, og Han har peiling på det som skjer. Selv om problemene og utfordringene er overveldende, er Gud der.
Det er en god påminnelse!
Esek 37 er forresten en helt utrolig historie! Når Gud kan gjøre det, hva kan han da ikke gjøre?

Ha en flott kveld!

2 kommentarer:

Elli`s verden sa...

konge blogg, spesiellt med lyset i tunnelen, for det er jammen ikke alltdi enkelt å se.

larsk sa...

Tusen takk for det ellisiv! Kjekt med kommentar! Enig med deg i det, merker at jeg selv sliter litt med å se lyset i enden av tunnellen for tiden, og gleder meg til å se det!

Snakkes!