02 januar, 2008

Godt nytt år!

Vil benytte anledningen til å ønske alle mine lesere et godt nytt år, og takk for det gamle!

Er nå hjemme i Bergen, og det har vært utrolig godt å slappe av, og koble helt ut. Derfor har det ikke blitt så mange blogginnlegg

Jeg kommer ikke til å skrive noen svær årskavalkade for 2007, men for min del har dette året vært veldig spesielt, og preget av noe nytt. For et år siden hadde jeg ikke søkt på det jeg skulle gjøre etter VGS, og nå har jeg fullført et halvt år på Misjonhøgskolen. For min del har det vært godt å se hvordan Gud fikser tingene, når vi tør å overlate det til ham. Jeg har ikke følt at alle brikkene var på plass lenge før jeg skulle søke på MHS. De var der når de måtte være der. Gud tar seg kanskje gjerne tid innimellom, og lar oss vente, men til syvende og sist så skjer det noe. Og det som skjer er følgende: Jer 29,11: "For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp."

For min del betyr det at jeg kan slappe av, og la være å bekymre meg for det som ligger foran. Jeg vet at Gud fikser det når tiden er inne.

Og hva er drømmene for 2008? Å vokse dypere, og la Gud få bruke meg i det nye året. For slik kan verden bli forandret!

Godt nytt år!

1 kommentar:

Leif Arne Kalleland sa...

Her er det bare en ting å si, Amen! Flotte ord ved inngangen til et nytt år! Deler mye av dine tanker, og for min egen del har det ført til svært mye spennende. Folk tror gjerne man ikke har helt kontroll over studieløpet, men det er jo akkurat det en har når Gud ligger i bakgrunnen å trekker i trådene. Da har man mer kontroll enn de fleste som ikke lar Gud få kontrollere seg.