13 mai, 2008

We are made for more

Ble veldig inspirert på IMI i går, når OASE-gründer Jens Petter Jørgensen talte, og noe jeg har sett tidligere på IMI også, når Martin Cave har talt (spesielt forrige søndag), (og når jeg har snakket med foreldrene mine). Jeg får et ønske i meg om at når jeg blir 50-60 så vil jeg ikke ha mistet det jeg brenner for, og så vidt leve så jeg overlever, men jeg ønsker å kunne være tydelig og radikal på det jeg tror og brenner for. Det har skapt en lengsel nå også på å bli enda tydligere på hva som er viktig for meg. (Kanskje fører det til flere blogginnlegg på brennhete temaer?)
Vi ser det også på pinsedag i apg 2,35 hvor de forkynner klart og rent hva de tror, og 3000 blir lagt til menigheten. Det tror jeg vi må fortsette med. En fare i dag er hvis vi blir utydelige, spesielt i det samfunnet vi lever i

Det jeg også har funnet ut som er viktig, er at dette er noe en ikke kan gjøre av seg selv. Vi trenger påfyll av Gud Vi trenger å sette Ham i sentrum istedenfor oss selv. Vi trenger å ta imot det Han gir oss. Jeg sitter da igjen med ønsket "Mer av Jesus!"

Derfor synger jeg med på den nyeste cden til Starfield som sier "we are made for more", og det er jeg helt enig i. Og det er ikke første gangen de sier det. Hvorfor leve på sparebluss når vi først har fått dette livet i gave?
Hva tenker du?

1 kommentar:

Nils sa...

Amen amen broder!