06 februar, 2008

Kom arbeidslyst, og treng deg på! Her skal du motstand finne!

Endelig ferdig med Lutherstilen, skal bare presenteres imorgen. Alltid godt med alt som er ferdig!

Nå er jeg offisielt sett med som leder på PULS, IMI-kirkens ungdomsarbeid. Jeg digger å jobbe med ungdom, og gleder meg til til å se hvordan dette går! Ungdom er utrolig ærlige, og nå har jeg veldig lyst til å jobbe med ungdom også etter jeg er ferdig med utdannelsen. Fremdeles trist å ikke være en av lederne på NL lengre, men en må videre i livet innimellom, og kommer fortsatt til å gå der når jeg er i Bergen;)

Ellers går dagene til å lese meg opp igjen etter IMPULS, og heldigvis har det blitt et par sider idag. Litt tungt, spesielt med etikken, men satser på det kommer seg etterhvert(spesielt etter eksamen!!) Og så skjedde det som ikke skulle skje:

Alle synder hver dag, inkludert meg. En kan definere synd som det å "bomme på målet". Idag, etter altfor mange timers lesing, tok jeg en bokstavlig vri av å bomme på målet: Skulle lage semulegrynsgrøt, og 0,6 dl semulegryn ble til 6 dl... Det var litt kjipt, og siden semulegryn er veldig tørt, sugde det opp den kokende melken på 5 dl ganske kjapt. Det vil da si at hvis jeg vil ha halveis perfekt semulegrynsgrøt (siden alt nå er klumper) bør jeg da bruke 5 liter melk!Så det ser ut til å bli en del semulegrynsgrøt fremover. Og jeg har lært til neste gang at da skal jeg bruke kalkulator, spesielt etter en lang dag. Og det var ikke første gang jeg har vært med å bomme på målet heller...
Så får vi være glad for at det er tilgivelse, både for synd(1.joh 1,9) og semulegrynsgrøt. Alle bommer vel på målet innimellom?

I morgen til lørdag skal jeg være med på OASE sin preste og lederkonferanse. Det blir spennende, og bl.a. Peter Halldorf kommer. (Her kan du lese referat fra en annen tale av ham som jeg har hørt)(Her kan du høre 2 taler som anbefales). Jeg gleder meg, Peter Halldorf er en fyr som jeg har sansen for. Nettopp fordi han er så dyp, og har mye visdom om vandringen med Gud. Jeg synes også han treffer på kornet, men talen må høres flere ganger av og til, for han har så mange gode poeng. Det har jeg gjort med lørdagstalen jeg nå har linket til.

I tillegg er det et eller annet magisk med det: Uansett hvor gode planene er om å legge seg tidlig, skjer det aldri...

Dagens utfordring: Hvor er tittelen hentet fra? Blir spennende å se om noen bommer på det :P

3 kommentarer:

Elling sa...

Flåklypa selvsagt!!:-)

Unknown sa...

Ser at noen har vært før meg, men vil bare presisere at det er et sitat fra Solan Ludvigsen i nevnte film. Som forøvrig er en udiskutabel norsk klassiker!

Kom tilfeldig borti bloggen din, artig lesning! Morsom, liten historie, den om Synd og semulegrøt, den kan du bruke hvis du skal holde tale noe sted!

God Bless..Hilsen Rolf Åsmund (kjenner deg fra TenOase) :-)

larsk sa...

IMponerende kunnskap!

Rolf Åsmund: Kjekt du tok turen innom! Står det bra til?