08 desember, 2008

Take of mye shoes

Jeg har visst blitt tagget av tøffe-Nils! Rekker ikke å ta det nå (men det kommer enten før eller etter eksamen :P). Tenkte jeg bare skulle dele en tekst på bloggen igjen. Som kanskje en del har fått med seg, så er bandet Delirious? i høy kurs hos meg, og må si at jeg digger musikken deres, og tekstene deres. De er veldig utfordrende, men samtidig gode.

Her har du en av favoritt-tekstene mine, fra cden The Mission Bell, som heter "Take of my shoes"
For dere som har gått glipp av å høre den, kan jeg tipse om youtube.

I’ll take off my shoes, I’m coming in,
Untie this rope, I’m staying with him,
Love of my life, I’ll live and die,
Just for the moments for my king and I.

Why did you call, why did you wait,
For someone so guilty, someone so fake.
There are no words for my beautiful song,
Now I’m in the arms of my beautiful one.

Hold me, blow all the pride from my bones,
With your fire.
Hold me, breathe on this heart made of stone,
Keep it pure.
Hold me, saviour of heaven and earth,
King forever.
Hold me, love of my life lead me on,
Through the fire, lead me on...

I’ll take off this crown and fall at your feet,
The secret of joy are the moments we meet.
How could a man with all of your fame,
Pull me from darkness and call me by name.

So hold me today, as I carry your cross,
Into the desert to find who is lost.
Look at my hands, they’re still full of faith,
God keep them clean till we finish the race.

Tenkte jeg egentlig skulle kopiere noen deler av sangen og kommentere, men ser at jeg ikke klarer det, for den sier så sinnsykt mye i seg selv. Men hvorfor er vi så opptatt av å søke ære hos andre mennesker? Kjenner at jeg lever litt for tiden i refrenget: "
Hold me, blow all the pride from my bones,". Vet at jeg mest sannsynlig ikke klarer å fjerne stoltheten min, men tror nok det er en bra begynnelse å be om at Gud får gjøre greiene sine. kke fordi jeg er noe, men fordi HAN er

Sier det i all ydmykhet, og ser frem til det Gud vil gjøre.

I mellomtiden er det bare å nyte teksten, sangen, og hvis du har ekstra god tid, så er det bare å begynne å pugge hebraiske verb ;)

Snakkes!

2 kommentarer:

Nils sa...

Det der en utrolig bra låt Lars KRistian. En av mine favorittsanger av Delirious?

Gleder meg til å lese resultatet.

Anonym sa...

det var en fantastisk sang.