22 januar, 2007

den lengste avstanden i hele universet

Hva er faktisk den lengste avstanden i hele universet? Kan det være avstanden fra den ene siden av melkeveien til den andre? eller tenker jeg på en annen avstand?

Jeg var på kurs i sommer, og der lærte jeg at den lengste avstanden ikke er avstanden mellom solen og stjernene (eller mellom bergen og stavanger, nå når det nærmer seg impuls), men mellom hjernen og hjertet. Tenk litt på det: Hvor lang tid tar det fra du hører noe, til det på en måte går inn? Hvis noen uttrykker hvor glade de er i deg, så vet du det i hodet, men klarer det å gå ned til hjertet? På samme måte føler jeg det ofte med Gud. JEg vet (i hodet) at han elsker meg noe så utrolig mye, men så er utfordringne å få det ned i hjartet (eller blodpumpen for de som foretrekker det)

Ingen kommentarer: