04 januar, 2007

velcome home!

Eller, det blir vel ikke hjem for folk, men det blir ihvertfall et fristed på nettet. (Godt nytt år forresten) Tenkte jeg skulle være så frimodig å starte en blogg, selv om det samtidig er litt "skummelt", men vi får se hvordan dette ender.

Sikkert ikke alle her som kjenner meg, men jeg er altså 19 (FREMDELES!!!, tror jeg blir gammal når jeg snur det over til 20 i sommer, men det er nå så). Nå går jeg 4-årig på danielsen, betyr at jeg har 12 timer i uken (dvs fri mandag, og FÅ timer resten av uken ;)) Dermed har jeg tid til å finne på mye rart. Nå går mye av tiden til ungdomsarbeidet i Bergen Frikirke, litt til programmering, litt til lekser, og litt til forskjellige diskusjoner på nettet. Og mye annet rart også, som venner osv. Tiden forsvinner utrolig fort faktisk. Noen som har peiling på hvor den blir av? Det har ikke jeg...

Hva kommer på bloggen? Aner ikke. Det forrige forsøket på blogg gikk ikke så bra, men står nå litt der likevel

Kan først begynne med en oppfordring/idè: i høst begynte jeg med noe nytt: Jeg laget meg mål for høsten, for hva jeg ønsket at skulel skje. Noen av dem var feks å lese mer i bibelen, eller å gå mer på sannheten (guds ord/løfter,og tørre å si at jeg er en kristen). så ba jeg for at målene skulle skje hver kveld, og noen av dem skjedde, som feks å lese mer i Bibelen og å gå på sannheten (Legger ikke ut alle målene, for noen er personlige). Etter jeg hørte Roald Kvam på stevnet pitstop i september (IFJOR), så begynte jeg å lese efeserne, som han talte ut ifra, og etterhvert ballet det på seg. Nå leser jeg et kapittel hver dag, uansett hvordan dagen er, og om kapittelet må leses kl 3 om natten, og det funker faktisk, for nå er jeg innstilt på det. Hvorfor gjøre det egentlig? Det er faktisk utrolig greit å vite mer om det en tror på, og jeg har fått mange aha-opplevelser (forrige gang jeg leste hele bibelen, leste jeg 3 kap om dagen, og rakk ikke å komme skikkelig inni de), men samtidig mange advarsler med hvordan tingene ikke bør være.
Hvorfor bry seg om det som står i Bibelen? Vet ikke om du som leser er kristen eller ikke, men jeg anser den som livets bruksanvisning, og den kommer med mange råd om hvordan en bør leve.
Klarer du ikke et kapittel om dagen? Les 1 vers. Poenget er å få det inn som en vane.
Kommer med mer av hva jeg tenker om det som står der senere
Skal vi slå et slag for bibelen midt imellom andre nyttårsforsett?
Anbefaler deg også å lage en liste over nyttårsforsett, og ikke bare prøve å holde de, men å BE om å klare å holde de

Da setter vi over til studio

1 kommentar:

Ingar T. Hauge sa...

Og da sier vi takk til Lars Kristian, gratulerer ham med ny blog og ønsker han lykke til videre med arbeidet sitt.