10 januar, 2007

Invitere på fest, med stillheten som gjest

Jeg hørte på radioen (for en gangs skyld) her en dag. Da kom det en sang som avlsutet refrenget med "Invitere på fest, med stillheten som gjest". Synes det faktisk var litt interessant, fordi stillhet blir normalt sett ned på. "Har ikke du nok venner kanskje?". Og så skal fyren ha fest, med stillheten som gjest? JEg tror det kan være en fest å være stille av og til, og absolutt nødvendig. Men det er så utrolig vanskelig å klare det, rett og slett for verden forventer så utrolig mye av oss egentlig. Slår et slag for stillheten, for å lade batteriene. For min del så tenker jeg hele tiden på "hva skal jeg gjøre da?" Jeg er av den typen som helst skal ha noe å gjøre på hele tiden. Idag tok jeg meg faktisk tid til å være stille, og lese en god bok. Eller bare legge seg ned et sted, og la tankene flyte i hytt og pine? Eller be? Eller bare være? (det synes jeg er utroolig vanskelig, men prøver å trene meg på det)

Skal du invitere på fest med stillheten som gjest?

2 kommentarer:

Ingar T. Hauge sa...

Stillheten er en god venn å ha, men noen ganger må man ha med flere venner enn bare han/hun/det/den.

larsk sa...

hehe, absolutt! Men det er bra å ha en tid alene også