02 oktober, 2007

En liten oppdatering

Forrige uke var jeg i Bergen, og det var veldig kjekt å komme hjem igjen. Både til god mat (som feks raspeballer), slippe oppvasken, møte folk igjen og kunne se fjell igjen. Det er nemlig ikke et eneste fjell i Stavanger kommune, og det er litt trist. Desverre ble det også litt oppgaveskrivning, men nå er jeg endelig ferdig.

I tillegg var jeg med på en bra konferanse i Bergen fra onsdag til fredag (Komme ditt rike), med Bill Johnson som taler. Jeg var ganske skeptisk på forhånd, men det ble utrolig bra til slutt. Han snakket bl.a. om at en måtte fokusere på det Gud har gjort, og ikke det han ikke har gjort. Det ble en god påminnelse for meg om å ikke fokusere negativt,noe som blir lett å gjøre. Han snakket oogså om at en måtte legge fra seg skuffelser, ellers ville de gnage seg inn og ødelegge oss. Det var på en måte godt å kunne legge de fra seg. Det ledet meg på neste sak, nemlig at jeg ble spurt av Martin Pilskog(Leder på NL) om å holde andakt på NL(ungdomsarbeidet i Bergen der jeg vokste opp). Jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle snakke om, men ordet "frihet" dukket inn i hodet mitt. Jeg tror det er viktig at vi kan ha frihet fra alt som binder oss (som feks skuffelser, depresjoner og alt mulig annet som stenger for å kunne være virkelig fri.) Så kom jeg opp til mormoren min før NL, og hun leste fra akkurat det verset jeg skulle ha andakt om, uten at jeg hadde fortalt hva jeg jeg skulle ha andakt om. Det ble en god bekreftelse på at jeg traff. I tillegg var temaet på andakten på MHS på mandag frihet. Dette gjør at jeg kanskje tror at Gud vil si oss noe om friheten, før høstmørke og depresjoner griper inn. Det er om å gjøre at vi kaster de ut før de får skikkelig tak. Dette vet jeg at jeg ikke makter uten noen som er sterkere enn meg, og som kan hjelpe meg. Og han går under tittleren "Frihetens konge":

Frihetens Konge, Frihetens Konge,
hender med nåde lagt på våre liv,
hender nåde som setter oss fri, virkelig fri!


Og du kan vel gjette hvilke sang som går på cd-spilleren nå?
Da er vel dagens oppfordring gitt?

Ellers var det greit å komme tilbake også. På ferjeturen nedover, rett etter vi hadde lagt fra Halhjem, så så vi niser(tror jeg), en slags hvalder. Grådig stilig! I tillegg fikk jeg hjelp av et eksellent flyttebyrå (Betty og Hanne Therese fra IMI), som hjalp meg med noe jeg hadde bekymret meg lenge for å få flyttet. Tusen takk!
Hvem sa vi trengte å bekymre oss?

Ingen kommentarer: