15 oktober, 2007

fort i svingene

Jeg får sakse en liten ting til fra BT:


Noen har skrevet en bra kommentar til en sak som handler om at ekspressbussene kjører for fort:

"Jeg har tatt kystbussen noen ganger, og sjåførene mister nesten aldri en ferje. De kjører som svin! Forbikjøringer i svinger med dårlig sikt på trange Stordveier. Selv harbarkede ateister ville foldet hendene og bedd til høyere makter etter en tur med en Kystbuss som var seint ute!"

Da får vi se hvor mange som er ateister etter en tur med kystbussen ;)

1 kommentar:

Leif Arne Kalleland sa...

Jeg har i enkelte perioder av mitt liv tatt mye ekspressbuss, både mellom vestlandsbyene samt over fjellet. Har du en litt eldre rutinert sjåfør trenger man ikke være redd. De har stålkontroll selv om det ikke alltid virker sånn. Dagens ekspressbusser har ofte 500-600 turbomatede hester og kan akslerere ganske solid om de må. Haukeliekspressen har stort sett alltid rutinerte sjåfører, da dette er "kremjobben" og kun tilbys de som har jobbet lenge. Kystbussen derimot har litt mer variasjon i sjåfører og har generelt litt dårligere sjåfører. Dessuten er kystbussen noe dårligere motorisert og har også et litt annet oppsett en ekspressbussene over fjellet. Jeg har kun hatt et uhell med ekspressbuss i mitt liv, å det var da bussjåføren la bussen ut i en litt for stor sladd i en høyresving. Han klarte å rette den opp igjen men fikk kontra og gikk rett i autovernet på motsatt side av veien. Det gikk heldigvis bra, og det tror jeg det gjør stort sett.