10 oktober, 2007

Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde

Hentet fra bt.no
Ofte er det kjekt å komme fra Bergen, og spesielt nå. Jeg merker at jeg er blitt mye mer patriotisk etter jeg flyttet vekk fra byen mellom de syv fjell, og det er noe med det bergenske, selv om en kun er 4 timer unna. Nå er det spesielt kjket, med brann. Da får vel selv den veldig lite fotballinteressert LK glede seg litt. En ser at det er veldig god stemning i hjembyen, selv om brann statistisk sett ikke har vunnet enda. Det beste med hele greien er å kunne terge vikingsupporterne. Som faktisk har en brannbutikk i Stavanger. Lurer på hvorfor...
Hvis det er noen vikingsupportere som lurer på HVOR dette bildet er tatt, så er det ikke fra Bergen, men Mariero (Bydel i SVG). Men sånn blir det når brann vinner serien. Noe av det beste med hele fotballhysteriet er at jeg ikke bryr meg så veldig om det går andre veien neste år. Og det irriterer visse folk det og...

Tviler likevel på at jeg henger opp et brannflagg slik som Andreas B foreslår. Så viktig er det ikke for meg at de vinner;)
Det har derimot naboen hjemme i Bergen gjort. Kanskje kommer det bilder av det senere. Samtidig ser jeg litt kritisk på det: Det er skummelt hvor mye brann betyr for enkelte i Bergen, noen ganger går det altfor langt. Brann er ikke Skaperen, og Brann kan ikke erstatte Skaperen. Brann er og blir bare et fotballag..

Det er heller ikke kjekt at BT av og til er skikkelig useriøse. Jeg skjønner ikke hva problemet med den saken de presenterer er. Er det ikke bra å få inn politikere som har fått opplæring i å elske sine fiender? Det høres ut som firmenigheter er dommedag selv. Oppfordrer journalistene i BT til å finne ut hva det egentlig er for noe før de uttaler seg om det de åpenbart ikke vet noe om.

Avslutter posten med et flott bilde av Bergen By, slik at folk får lyst til å besøke byen mellom de 7 fjell, som heldigvis har kuttet ned på antall rundkjøringer...

http://www.hordaland-bandykrets.no/elitekvalik/images/bergen_bryggen.jpg
Bergenssangen

1 kommentar:

Ingar T. Hauge sa...

Moro for de som måtte bry seg om sånt. For min del håper jeg bare på en seier for Hanshin Tigers også, for om Brann kan vinne serien er alt mulig:-p